Winkel in de buurt

Selecteer een winkel in de buurt:

Hoe kan ik een bestelling plaatsen?

Voor mensen die bijna wekelijks online bestellen is het gesneden koek. Maar voor wie er minder ervaren in is, kan het soms wat lastiger zijn. Voor iedereen heeft Plentyparts in ieder geval geprobeerd het zo eenvoudig mogelijk te maken. In een paar stappen bestel je je product, betaal je op jouw gewenste manier en wordt het product geleverd daar waar jij het wil.

 Kies je product(en)

Je kunt in onze webshop op allerlei manier je gewilde product zoeken. Via de zoekfunctie of via de productgroepen en filters. Heb je het juiste product gevonden, klik dan op de knop 'In Winkelwagen' om het artikel in je digitale winkelwagen te plaatsen. Standaard wordt er 1 exemplaar besteld. Als je graag een hoger aantal wil bestellen, kun je dit aantal aanpassen voordat je het product in je winkelwagentje plaatst. Uiteraard kun je het aantal later ook nog aanpassen. Als je een product in je winkelwagen plaatst kun je er vervolgens voor kiezen verder te winkelen of direct naar je winkelwagen te gaan.  Deze vraag wordt je gesteld. Maak je geen keuze, dan ga je automatisch terug naar de productpagina. Het artikel blijft uiteraard netjes bewaard in je winkelwagen.

Je digitale winkelwagen

Waar je ook op onze website bent, je ziet altijd rechtsbovenaan de pagina je winkelwagen. Het aantal geeft aan hoeveel producten je er momenteel in hebt zitten. Als je met de cursor over de winkelwagen gaat of er op klikt, zie je de inhoud ervan. Klik op 'Bekijk' om alle inhoud te bekijken en eventueel te bewerken.

Op de pagina van je winkelwagen kun je producten verwijderen of de aantallen aanpassen. Klik na een aanpassing op 'Winkelwagen bijwerken' om je wijziginen op te slaan. Heb je een kortingscode van ons ontvangen? Je kunt die dan op deze pagina invullen. Klik vervolgens op 'Kortingsbon gebruiken'. Ben je tevreden over je bestelling, klik dan op 'Ga door naar afrekenen'.

 Afrekenen

Afrekenen gaat eenvoudig op één pagina. Je plaatst en betaald je bestelling eenvoudig in enkele stappen:

Afreken methode (als je al bent ingelogd wordt deze stap overgeslagen: Heb je al een account, dan kun je hier inloggen en worden al je gegevens automatisch ingevuld. Let op, als je bij je vorige bezoek artikelen aan je winkelwagen hebt toegevoegd, worden die er nu aan toegevoegd, als je nog niet ingelogd was. Heb je nog geen account, dan kun je er nu een maken door 'Bewaar mijn gegevens voor een volgende keer' aan te vinken en op 'Ga verder' te klikken. Wil je een eenmalige aankoop doen en geen account aanmaken, vink dan deze optie aan en klik op 'Ga verder'.

1. Betaalgegevens: Hier geef je de gegevens van het factuuradres op. Als het adres waarnaar verzonden moet worden hieraan gelijk is, vink deze optie dan aan.

2. Verzendgegevens: Vul hier de gegevens in waar je bestelling naar toe moet worden verstuurd. Als je bij betaalgegevens hebt gekozen voor de optie 'Naar dit adres verzenden' wordt dit automatisch ingevuld en deze stap overgeslagen.

3. Verzendwijze: Kies hier of je de bestelling wilt laten versturen of wilt afhalen in een van onze winkels.

4. Betalingsgegevens: Kies de manier waarop je betalen wilt. Je wordt automatisch met de beveiligde servers van MultiSafepay verboden om een veilige transactie te garanderen.

5. Controleer je bestelling: Je krijgt nu een overzicht te zien van de producten die je gaat bestellen. Als alles klopt en je akkoord gaat met de Algemene Voorwaarden, vink dit dan aan en klik op 'Plaats Bestelling'.

Gefeliciteerd! Je hebt je bestelling geplaatst. Je ontvangt een bevestiging per email. Als je bestelling verzonden is ontvang je een verzendbevestiging per email met een Track & Trace nummer. Hiermee kun je je bestellingen volgen.

Hoe stuur ik een product retour?

Ben je niet tevreden of heb je een verkeerd product besteld? Je kunt je bestelling binnen 14 dagen aan ons retour melden via een RMA aanvraag. Je ontvangt van ons een bevestiging dat je de bestelling retour kunt zenden. De kosten voor het retour zenden worden niet door ons vergoed. Controleer daarom ook eerst of je retourzending voldoet aan de voorwaarden.

Wat is een RMA en hoe vraag ik deze aan?

Een RMA aanvraag is een verzoek een product terug te kunnen sturen. Zo weet onze retourafdeling dat een product retour gestuurd wordt, van wie deze afkomstig is en hoe deze af te handelen. Dit verzoek kun je heel eenvoudig op twee manieren plaatsen. Klik onderaan op een van de pagina's in onze webshop op 'RMA zonder account' - in het grijze gedeelte. Vul nu het e-mailadres in waarmee je de bestelling hebt geplaatst, en het bestellingnummer (die vind je op de bestelbevestiging in je e-mail). Klik vervolgens op 'Volgende' en vul de velden op de volgende pagina in. Klik vervolgens op de verzendknop. Zodra je retouraanvraag door ons is goedgekeurd krijg je van ons een e-mail ter bevestiging. Je kunt nu je product retour sturen. 

Heb je een account? Dan kun je je bestelling terugvinden onder Mijn account -> Mijn orders. Klik achter de bestelling die je wilt retourneren op 'Retourneren'. Vul de velden in en klik op de verzendknop. Zodra je retouraanvraag door ons is goedgekeurd krijg je van ons een e-mail ter bevestiging. Je kunt nu je product retour sturen. 

 

 

Zodra je via een RMA aanvraag hebt aangegeven je bestelling retour te zenden, ontvang je van ons een bevestiging met instructies voor retourzending en een RMA nummer. Vanaf dat moment heb je 5 werkdagen de tijd om de zending retour te sturen. Je bent zelf verantwoordelijk voor een correctie manier van verpakken en verzenden. Je kunt zelf kiezen welke koerier je gebruikt om het pakket aan ons te verzenden. Om de verzendkosten zo laag mogelijk te houden voor je, is het mogelijk je retourzending naar ons toe te sturen via DHLforyou. Ga hiervoor naar www.dhlparcel.nl. Wanneer je onze gegevens invult zoals aangegeven in bijgaande voorbeelden én het pakket laat afleveren bij DHL Parcelshop "Plus Brughuis in Almelo".

Zodra wij je retourzending hebben ontvangen zullen wij deze beoordelen. Is deze akkoord, dan ontvang je van ons een bevestiging en zal het aankoopbedrag binnen 10 werkdagen retour gestort worden op de door jou gebruikte rekening.

1. Voer de gegevens van de ontvanger (Plentyparts Nederland) in en kies DHL servicepunt Plus Brughuis:

Gegevens geadresseerde

2. Voer je eigen gegevens in:

DHL Jouw gegevens

 

3. Rond af, download en print het label en plak deze op de retourzending. 

Je kunt het label nu printen en op de doos plakken. Lever deze in bij een DHL servicepunt bij jou in de buurt.

Retourneren in een van onze winkels

Het is mogelijk een online bestelling retour te brengen in een van onze winkels. Dit is mogelijk zonder het aanmaken van een RMA aanvraag. Ga binnen 14 dagen met de bestelling retour naar een van onze winkels. Neem altijd de meegeleverde pakbon mee. Zonder pakbon kunnen onze winkels geen retouren aannemen. De verkoper controleert of de bestelling voldoet aan de voorwaarden voor retour. Als dit het geval is ontvang je van onze verkoper een ontvangstbewijs van de retourname. Op dit ontvangstbewijs staat beschreven welke producten retour genomen zijn. Na het retourbrengen van een bestelling ontvang je het aankoopbedrag binnen 10 werkdagen retour op de door jou gebruikte rekening.

Heb je een product online besteld maar afgehaald en afgerekend in de winkel? Dan is het een normale transactie voor de winkel, en is de ontvangen kassabon je aankoopbewijs. Je kunt dan op vertoon van de kassabon ruilen en retourneren binnen 14 dagen. Bij een retourname ontvang je dan uiteraard direct je geld retour.